fredag 3 december 2010

snö

Länge sen sist haha.
Jag har inte orkat skriva här. Hund och plugg tar all min energi. Plugget gnager i bakhuvudet nästan hela tiden, men gibson å mina kära hjälper mig på andra tankar. Igår va jag och Firda på samråd för Pottholmen. Det var ganska intressant att höra hur de tänker och hur de uttrycker sig. Vissa kommentarer va så onödiga! men men kul idé att de vill göra något med entrén. Mycket av det som folk kommenterade kan låta som vettiga kommentarer men kommunen har troligtvis inte bara försökt vifta bort de lösningarna i tidigare arbete. Det finns många bakomliggande argument men de va dåliga på att förmedla dem tyvärr. Pengafrågan dök upp och är som alltid en vikig och jobbi fråga för kommunen som inte har "råd" att lägga ut så mycket pengar på ett område som många kan komma anse som onödig. Det är en del inom planeringen som jag inte ser fram emot. Jag är inte så intresserad av politik men kommer att påverkas av dem under hela mitt yrkesliv inom kommunen.
Jag ska styra men inte tvinga och bakbinda medboragrna. Gränsen är hårfin och svår att hitta... om den finns. Sista kurserna har verkligen börjat ge oss bra vertyg och insyn i problematiken vi kommer kastas ut i. Gooo fysplan!

Efter samrådet blev de mat på starsstripes me nisse, nettan och frida. Det var härligt att komma ut och bara få va. Det var precis vad jag behövde. Synd att kalle inte hade tid att följa me. De senaste veckorna har vi mest ätit, sovit och skött Gibson ihop. Vi har båda haft mycket att göra i skolan. Så nu har jag min första lugna helg på över en månad. Böckerna är lästa och vissa tyckte jag tillochmed var läsvärda. Jag gillar de lite mer "fluffiga" författarna som tar intressanta begrepp och vrider och vänder på dess innebörd och utfall åt alla håll.

Nu sitter jag i soffan och njuter av att vara inomhus. Det har varit lite för mycket snökontakt idag för min smak. Fast jag är rätt nöjd men min insats. På sju minuter hann jag leta upp kalles pass, göra lägenheten gibsonsäker, skotta frambilen under ett 15cm tjockt snötäcke och raca ner till bergåsa där jag fick springa från frukthuset till kalle som sedan rusade på tåget mot halmstad. Att jag hade snö i hela framsätet, inte kände mina händer och hade skrapat upp några av mina fingrar lite var inget som slog mig. Jag var nöjd och imponerad på mig själv helt enkelt. Den nyfunna glädjen över att jag hann fick mig att rusa runt med gibson i den nästan 50cm djupa snön. Gibbes lilla huvud var det enda som syntes.

Efter det har jag bara orkat handla lite mat och skottat fram en parkeringsplats. här får man kämpa för att kunna parkera närmare än skolan. Ryggen är lite arg på mig att skyfeln var så kort. Jag är inte lång men skyfeln är till och med för kort för mig. den är praktisk att ha i bilen när man ska skotta lite snö men att skotta bort vallar är den inte bra till. Som tur är varade skyflandet bara 30 minuter av mitt liv. Om man slår ut de mot hur mycket jag myst i soffan i höstas är det nog inte mer än rätt att jag fick jobba lite extra för min parkering.

Nu är det läggdags. kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar