måndag 23 februari 2009

Måndag kväll blev en kväll de me

Idag har varit en ganska seg dag. Jag var lite pigg när jag åkte från Kalle, men blev trött direkt när jag kom hem. Så idag har jag bara glidit fram som i en liten dimma. Jag hamnade i skolan vid lunch och fick lite info om praktik, vilket var riktigt trevligt. Synd att de inte fanns några mackor kvar bara =p, men lili va så snäll att hon gav mig mackan hon hade tagit med hemifrån. Hon är en liten gos hon.

Lili dödar en kyckling vid påsk.

Mamma ringde tidigare ikväll och pratade lite. Jag saknar henne. Det blir inte att man pratar lika mycket när man inte bor under samma tak längre. Men jag ska bättra mig för jag blir glad av att prata med henne. Mamma har alltid varit min stora förebild och de håller fortfarande i sig.

Idag har jag lagt ett nytt bud på lägenheten. Än så länge kan vi hänga med i budgivningen. Hoppas ingen höjer! Vi har börjat fundera lite på vad vi kommer behöva inhandla och överst på listan står garderober. Det finns verkligen bara ett liten skåp för damsugare och dylikt i vardagsrummet. Vi har helt enkelt lite mer kläder än vi har skåp för.

I helgen hade jag och Kalle det mysigt i Halmstad. De va en heldel snö och väldigt lite spolarvätska på ditresan, men vi överlevde. Vi lyckades "tanka" ett par liter spolarvätska på Statoil där en trevlig tjej va lite nyfiken på hur långt vi hade färdats. Det är alltid lika härligt när de i kassan faktiskt verkar trivas på jobbet och kan lee utan att det ser ditklistrat ut. Hon var vill säga ung och kan nog komma att ansluta sig till liken om ett par år.
Mattias och Audrey (goo Småland) hade gjort jättefint i huset. Jag blev lite avensjuk. Hoppas Kalle och jag kan få lite ordning på vår blivande lägenhet iaf.

Nee nu ska jag sova. Gå och lägg er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar