tisdag 3 augusti 2010

Idag är det en trött dag på jobbet. Jag sitter och fixar med mina kartor som jag hittills lyckats skapa. Arbetet är långt ifrån klart men börjar iaf ta form. Det är bara tre veckor kvar på praktiken nu. Börjar bli lite nerrvös.

i helgen var jag hemhemma hos valparna igen. Herregud va stora dom lyckats bli på en vecka. De har blivit mycket lekfullare och stadigare på benen. Valptänderna använder de flitigt när de har möjlighet... med andra ordhela tiden. Det gör ganska ont, men jag förlåter dem direkt. De är ju så söta!
När vädret tillåter får de vara ute i gräset och springa i sin valphage. Gibson och Hugo tycker det är helfestligt medan Vera var något försöktig i början. Gräset kändes så konstigt under tassarna. Efter en stund började hon springa runt och åt gräs tillsammans med sina bröder. Gräs är inget vi vill de ska äta så vi får jaga efter dem en heldel. Vera och Hugo får upp en sådan fart ibland att de inte hinner se kompostgallret framför dem. Tvärstopp tar de och de fattar inte vad som hänt. Sötnosar är vad det är. efter att bara ha varit ute någon kvart fick Jenni och jag ta in busfröna igen. Getingarna ville inte låta oss vara ifred utomhus.

På söndagen bar det hem mot Kalrskrona igen där en ganska trött kalle väntade. Någon som inte väntade på mig var min cykel. Borta! Jag blev riktigt trött när jag hittade mitt trasiga cykellås. så nu är jag på cykeljakt. Kalles kära broder ska försöka hitta mig en billig och bra på loppis imorgon. Hoppas han hittar en som han kan rusta upp. Hade varit kanon. Heja Mathias!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar