torsdag 15 juli 2010

Född på nytt

Jag har hämtat glasögonen idag. Kassörskan fixade och trixade med bågarna tills dom satt perfekt i mitt lilla ansikte. Det var nästan samma teknik som att forma ett innebandyblad, såg roligt ut :)När jag väl kom ut från butiken och satte på dem kändes det underbart. Tröttheten och trycket i huvudet avtog direkt. Det är ganska otäckt att jag gått runt med detta synfel i mer än två år. Visst har det inte varit lika dåligt som nu för två år sen men nära nog. Jag behöver inte längre anstränga mig för att läsa undertexterna på tv:n och kan läsa vägskyltar i god tid. Känns underbart att kunna se bra igen, men inte lika kul att behöva dra på brillorna dygnet runt. Jag har aldrig riktigt gillat att använda glasögon, jag använder knappt solbrillor eftersom dom irriterar på min näsa. Så jag sitter hela tiden och flyttar dom lite upp och ner för näsan när jag inte står ut längre. Ett annat stort plus är att jag inte behöver sitta och huka mig fram mot dataskärmen för att kunna se bra. Min arm och rygg kommer tacka mig, fast bara ett litet tack eftersom jag troligtvis kunnat undvika vissa smärtor om jag skaffat brillsen tidigare.





Jenni tycker jag ska skaffa linser istället, men det är nog inget för mig. Men hon kommer nog ångra sig imorgon när hon ser hur snygg jag är i brillorna :P haha. Jag kanske fixar linser om några år när jag tröttnat på glasögonen. Så för tillfället tänker jag inte pilla mig i ögonen. Dessutom gillar Kalle glasögon. Så dom blir kvar ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar