tisdag 13 juli 2010

God morgon!

Dagen har börjat riktigt bra. Solen har precis gått upp och det var svalt och skönt på balkongen när jag åt min frukost. Vi har lyckats hitta en laktosfri youghurt med hallonsmak som är helt underbar. Visst den innehåller 2% fett vilken är mer än de flesta vanliga youghurtarna har nu för tiden. Men det stuntar vi i. Vi tänker fortsätta äta den.



Jobbet kan bli lite roligt idag, nu när jag har gjort klart nästan hela grundkartan. Min hand har börjat skrika lite av allt klickande med musen. Så jag varierar mig och använder båda händerna. Dom får hjälpa varandra att hjälpa sig själva. Tackvare denna lätta lösning är min högra hand inte helt förstörd. Men jag får passa mig så jag inte arbetar mig till en musarm igen. Efter att jag haft det första gången har det varit lättare att få det igen, vilket Kalle troligtvis inte tycker är så roligt. Jag kan nämligen knappt röra min högra del av ryggen på grund av smärtan. Man känner sig så hjälplös och otroligt gnällig, vilket jag är så det räcker i vanliga fall. Men, men, än så länge kan jag röra mig.



Idag blir det troligtvis träning. ska bli härligt. Jag har haft lite dåligt samvete för att vi inte tränat mer den senaste månaden. Min skavsår (mer sår än skav) och inflamation i foten har iaf uppskattat vilan. Så idag händer det! Jag ska springa för första gången i igen efter ett långt uppehåll. Känns som jag aldrig kommer vara tillräckligt frisk för att kunna träna mer än ett halvår. Fötterna och ryggen gillar verkligen inte att röra på sig.



Pirrigt! På fredag får jag nog mina glasögon och vi ska hälsa på valparna igen. Vi ska försöka välja vilken liten plutt vi vill ha. Känns så härligt! Om vi väljer en av hanarna funderar vi på att kalla honom Gibson (tror det stavas så). Kalle kom på det. Gibson låter rätt gulligt och går att säga på skarpen, vilket jag kan tycka är användbart vid vissa tillfällen. Hoppas vi kommer bli bra musse/matte. Kalle har ju aldrig haft ett husdjur och jag har aldrig haft ett husdjur utan mammas "övervakning". Pirrigt!

1 kommentar:

  1. Oh vad roligt med en egen valp!! Läste ni funderade på Devon, Devin är också fint tycker jag! :)

    SvaraRadera