onsdag 14 juli 2010

Hannamn??

Igår kväll började Kalle och jag leta efter ett hundnamn till vår kommande familjemedlem. Jag kände mig dum när jag försökte komma på ett passande namn till en hane. Jag visste inte att det var så svårt att komma på namn till hanhund. Till tikar hade vi flera namn på lager, men när det kom till hannamn (vilket vi till största sanorlikhet kommer att behöva) tog det stopp. Vi letade efter karaktärer i böcker och olika författarnamn som skulle kunna passa världens bästa hane :P

Till sist innan vi släckte nattlampan nämnde jag Gibson och vi blev båda förtjusta. Men inget är gjutet i sten än. Så sent som för en timme sen kom Kalle på namnet Devon vilket var rätt fint. Så ett namn får sötingen vänta med till helgen. Längtar till att få gosa med dem igen.

Jag har redan börjat planera hur vi ska hinna med en hund och framförallt hur vi ska kunna uppfostra en valp när vi pluggar. Men det känns som vi har det under kontroll. Om vi bara har viljan så finns det tusen lösningar för att kunna hinna ta hand om den lilla guldklimpen. Jag har även börjat titta efter hundbälte och valpkurser som kan vara bra. Så för tillfället är jag mycket positiv och glad inför framtiden. Kalle och jag kommer nog klara vårt åtagande mycket väl :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar