söndag 18 juli 2010

Vill stanna hos valparna!

Idag var det hemresa till Karlskrona. Det var inte alls roligt att behöva skiljas från valparna. Det var så jobbigt att jag nästan började gråta. Jag vet att det kan låta löjligt, men jag vill så gärna vara med när de lär sig gå, äta fast föda, busa med varandra och oss osv. Deras liv har precis börjat och det är så otroligt roligt att få följa deras första månader i livet. Självklart kommer det vara roligt att följa dem resten av livet med men början av livet är alltid lite extra speciellt. Det sker under en väldigt kort period och jag vill se min lilla valps framsteg :) Så Kalle åker till Halmstad så åker jag till Ålem igen imorgon och bor där till fredag då två av de härliga systerbarnen kanske ska komma och hälsa på med Kalle. Ska bli kul.

Mamma har meddelat att Gibson kissat på sin kära syster och sedan somnat. Det är min pojk det :P de har precis börjat kissa lite själva så nu blir det inte lika rent i valphagen längre. Jag kunde även börja känna av små gaddar när de biter oss i fingrarna. De har alla lyckats öppna ögonen nu och går snart utan att ramla allt för mycket. Vera har ganska bra balans och gör små busanfall mot våra händer. Hon är ursöt. Vilda Vera som vi säger.

Valparnas nuvarande smeknamn känns väldigt bra. Jag var lite orolig att Gibson skulle låta för gammalt för honom men som med många bäbisar blir det bara sötare med gubbiga namn. Så Gibson är spikat. Jag vill ha augusti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar