onsdag 21 juli 2010

Slut på sommarlov?

Hmm? Jag förstår inte hur politikerna tänker när de säger att sommarlovet borde ersättas med en tredje termin. När ska man få möjlighet att få erfarenhet? Jag skulle inte vilja plugga fem år för att sedan ut i arbetslivet utan någon erfarenhet från att faktiskt jobba med det man utbildats sig inom. På fysplan är det ofta snabba projekt där pengafrågor med en massa annat inte ens existerar. Jag hade haft panik om jag läst fem år för att sedan se att den riktiga världen fungerar på ett helt annat sätt. Vi blir upplärda att "tänka" på ett visst sätt som är ganska så "drömskt", vilket många kommuner inte har.

Jag får panik på politikerna! Stressa inte sönder oss! Vi behöver lite vila (även om vi ibland väljer att sommarjobba, vilket är jobbigare i många fall än att plugga). Det kan väl få kännas som att vi får göra valet själva. Jobba, tågluffa, plugga? Du bestämmer själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar