torsdag 15 juli 2010

Gårdagens bus

Igår eftermiddag blev riktigt trevlig med ett dopp i havet. Vattnet vid Saltö var riktigt grumligt, men var iaf inte kallt. Solen värmde så underbart. Efter att vi solat en stund cyklade vi in till stan och åt middag på Stars and Sripes. Tyvärr fanns det ingen plats ute så vi fick sätta oss inne i värmen. Det kändes nästan obehagligt att andas, men efter ungefär en kvart hade vi vant oss. Maten var iaf rätt ok, när jag väl fick in rätt mat. Jag blir alltid så trött när jag måste göra specialbeställningar. Önskar att jag inte vore så kräsen. Då hade jag sluppit höra kommentarer om att jag är barnslig osv osv. Det ungefär som rökare känner sig när de hela tiden blir tillsagda att sluta röka. Man vill följa råden men kan inte. Jag undviker inte vissa saker för att få uppmärksamhet eller för att jag inte är sugen utan jag äter det inte eftersom jag inte vill bli spyfärdig. i vissa fall skulle jag till och med spy. Visserligen har det blivit mycket bättre de senaste åren, men det finns fortfarande många smaker och konsistenser jag inte klarar av. Enligt min familj förändrades mina "problem" rätt mycket redan som liten. Jag exempelvis älskade inlagdsill, vilket jag inte gör idag. Jag gillar inlagningen med klarar inte av att bita i fisken. Oftast har jag problem med konsistensen på mat. Lök tycker jag exempelvis har en god smak men jag klarar inte av att tugga den när den inte är rå. Mamma fick ofta riva löken istället. ett minne som jag tycker är lite roligt är det faktum att hon kunde riva löken i de flesta rätterna hon tillagade men aldrig i korvstroganoffen. Vet inte varför?

Efter maten cyklade vi och lämnade tillbaka Elin och Sammes nyckel. det var trevligt och få prata lite med dem om deras helg. Jag hade gärna också klappat vargar. Låter coolt. När vi väl va hemma igen tog vi det riktigt lugnt. Kalle satt vid datorn och jag satt och synade min karta efter sträck som inte var fixade än. Kan säga att jag är ganska trött på AutoCAD nu. Tre dagar med autocadanden är inte bra för musarmen heller har jag börjat märka. Så från och med igår är jag vänsterhänt, haha. Går rätt bra eftersom jag gjort det förut, men inte i närheten lika lätt som med högerhanden.

Innan vi hade lagt oss kom det en brandbil som stannade till vid huset. Grannarna och även jag blev riktigt nyfikna. som tur var brann det inte utan några snorungar hade även denna kväll som kvällarna innan smällt smällare som det rykt en heldel om. Så en granne trodde att det brann och ringde brandkåren. Hoppas snorisarna har fattat piken! Jag har varit lite sugen att leta upp dem och skälla ut dem, men det är inte riktigt min grej. När vi fått hem valpen kanske det blir lite mer ruter i mig när ungarna smäller smällare. Det är inte okej att skrämma djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar